راهنمای خرید یک UPS

راهنمای خرید یک UPS

UPS های موجود در بازار

لینک ها رو حتماً بررسی کن!

راهنمای خرید یک UPS

مشاهده محصولات Schneider Electric(APC):
رک های مرکز داده APC
راهروهای سرد/گرم مرکز داده APC

کاربرد یوپی اس

راهنمای خرید یک UPS، قطع برق، افت ولتاژ،افزایش ناگهانی ولتاژ.نویز،امواج هارمونیکی باعث از بین رفتن اطلاعات و یا آسیب دیدن سیستم ها می شود .از این رو استفاده از یو پی اس در مراکز دارای سیستم های الکترونیکی، مراکزی که داری اطلاعات حساس  هستند. و مراکزی که سرویس آن ها دارای اهمیت می باشد. حائز اهمیت است.

در ادامه به نکات مهم برای تهیه ی یو پی اس مورد نیاز مراکز می پردازیم:

1. توان مورد نیاز و توان مصرفی :

در اولین گام برای تعیین یو پی اس مورد نیاز مراکز. محاسبه ی توان مصرفی دستگاه هایی که قرار است به آن متصل شوند. بدین منظور کافی است توان هر یک از وسایل را جداگانه و در نهایت مجموع آنها را حساب کنید.  توان وسایل برقی بر حسب وات روی دستگاه های برقی نوشته شده است. در صورتی که به توان مصرفی دستگاه مستقیم اشاره نشده باشد. حتما عددی به عنوان جریان ( A ) آن نوشته شده است که از حاصل ضرب آن . در ولتاژ دستگاه. توان تجهیزات محاسبه میگردد.

پس از برآورد توان دستگاه ها و تجهیزات. یو پی اس ای را انتخاب نمود که دارای توانی بیشتر از مجموع توان تجهیزات باشد. در حالت استاندارد توان یو پی اس باید 1.25 برابر توان کل مجموعه محاسبه می گردد. این کار دارای مزیت های زیر می باشد.

الف.  با توجه به این که یو پی اس درحالت FULL LOAD  کار نمی کند. منجر به افزایش طول عمر یو پی اس می گردد.

ب. در صورت کار تمام تجهیزات . یو پی اس به راحتی قادر به تامین توان آنها خواهد بود. به عبارت دیگر UPS بدون هیچ گونه مشکل در بدترین شرایط نیز کار خواهد کرد.

ج. اگر بار به میزان جزیی تغییر نمود نیاز به ارتقاء یو پی اس (UPS) نیست. به عنوان مثال اگر یک کامپیوتر به مجموعه اضافه شود نیاز به تغییر و ارتقاء یو پی اس نخواهد بود.نحوه انتخاب توان یو پی اس.توان مصرفی دستگاه های متفاوت.محاسبه خودکار توان یو پی اس.


2. امکان تنظیم پارامترها :

یو پی اس ها دارای پارامترهای مختلفی هستند. که برای عملکرد صحیح یو پی اس (UPS) باید به درستی تنظیم شوند. این تنظیمات می تواند توسط کارخانه ایجاد شود یا توسط کاربر نهایی انجام شود. در بسیاری از برندها تمامی پارامترها در کارخانه تنظیم شده. و کاربر هیچگونه آزادی عمل در انتخاب پارامترها ندارد. در یو پی اس های سونر اکثر پارامترها توسط کاربر قابل تنظیم هستند. به عنوان نمونه جریان شارژ . درصد OVER LOAD های مختلف یکی از پارامترهایی است که کاربر می تواند آن را در محدوده ی مشخصی تغییر دهد.


3. میزان زمان پشتیبانی یا زمان Backup :

از آن جهت که یو پی اس برای کار کردن در زمان قطعی برق  نیاز به باتری یو پی اس دارد . پس بسیار مهم است که شما بدانید از یوپی اس در زمان قطعی برق چقدر انتظار کار دارید .پس از اینکه توان مصرفی دستگاه مشخص شد به راحتی می توان ups را انتخاب نمود سپس با علم به توان مصرفی و یو پی اس و زمان پشتیبانی می توان آمپر باتری را حساب کرد .محاسبه خودکار توان یو پی اس.


4. قابلیت باتری داخلی ( Internal ) یا خارجی ( External ) :

برای توان های بالا به ناچارحجم باتری زیاد بوده. وباید باتری ها به صورت EXTERNAL یا خارجی نصب شوند که در این حالت نیاز به کابینت باتری است برای اینکه باطری ها در محفظه ای قرار گیرند تا هم از دسترس دور باشند. و هم اینکه از نظر حجمی ، فضای کمتری را اشتغال کنند. در توانهای پایین به منظور کم کردن فضای اشغالی و زیبایی بهتر است. یو پی اس (UPS) از نوع باتری INTERNAL یا داخلی انتخاب شود.


5. انتخاب نوع یو پی اس آفلاین یا آنلاین :

برای توان های پایین یو پی اس آفلاین Off Line یا یو پی اس لاین اینترکتیو ارزان قیمت تر از یو پی اس آنلاین On Line هستند. و در توان هایی بالاتر از 10KVA باید از یو پی اس آنلاین استفاده نمود. در مواردی که به تغییرات ولتاژ و فرکانس برق حساسیت وجود دارد . یو پی اس های Double Conversion توصیه می شود.
انواع یو پی اس . معایب و مزایای یو پی اس.


6. خدمات و پشتیبانی :

هر وسیله برقی و الکترونیکی نیاز به گارانتی و پشتیبانی دارد .و این امر در دستگاه هایی که در کشورهای متعدد تولید می شوند اهمیت بیشتری دارد . یو پی اس هایی که به طور کامل در داخل کشور کشور تولید می شوند. بی شک از خدمات و گارانتی معتبرتری برخوردار هستند که قبل از خرید باید به آن توجه خاص داشت .


7. توجه به وسایل مصرفی :

در صورت استفاده از یو پی اس (UPS) برای دستگاههای تکثیر وPRINTERهای خاص دارای سیکل گرمایی اولیه هستند. باید به این نکته که توان اولیه مورد نیاز در این سیکل بیشتر از توان ذکرشده بر رویبر چسب دستگاه است توجه نمود.این نکته در مورد یو پی اس (UPS) هایی که قرار است تغذیه موتور ها را فراهم کنند نیز صادق است . جریان راه انداز موتور 5-10 برابر جریان نامی موتور است. و در صورتی که یو پی اس (UPS) نتواند جریان را لحظه ی استارت تامین کند قادر به راه اندازی موتور نخواهد بود.

 

مطالب مرتبط
APC_datacenter

UPS های موجود در بازار

دستگاه های یوپی اس در صنایع مختلف نظیر مخابرات و ISP ها ، دفاتر خدمات پستی ، بخشهای ابزار دقیق و کنترل (اتاق فرمان) کارخانجات و شرکتها ، بخشهای مالی و اداری کارخانجات ، بیمارستانها و تجهیزات پزشکی و … به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالعه می کنم!

راهنمای خرید یک UPS

راهنمای خرید یک UPS، قطع برق، افت ولتاژ،افزایش ناگهانی ولتاژ.نویز،امواج هارمونیکی باعث از بین رفتن اطلاعات و یا آسیب دیدن سیستم ها می شود .از این رو استفاده از یو پی اس در مراکز دارای سیستم های الکترونیکی، مراکزی که داری اطلاعات حساس  هستند. و مراکزی که سرویس آن ها دارای اهمیت می باشد. حائز اهمیت است.

مطالعه می کنم!
APC_datacenter

انواع UPS های APC

 یو پی اس های (Schneider Electric (APC. به عنوان قدرت برتر در زمینه برق و الکترونیک کشور آمریکا و دنیا شناخته می شوند. این محصول با کیفیت آمریکایی. به عنوان یک تامین کننده برق پشتیبان برای لوازم جانبی الکترونیکی و مراکز داده به حساب می آید.

مطالعه می کنم!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *