رک مرکز داده APC

مطالب مرتبط
نمایندگی-انحصاری-APC-درایران

نمایندگی انحصاری APC در ایران کیست؟

شرکت Schneider Electic  یا APC یکی از مشهورترین تولید کنندگان دستگاه های برق اضطراری (UPS) و باتری ، رک های هوشمند برای مراکز داده و همچنین  تجهیزات خنک کننده برای دیتاسنتر است.

مطالعه می کنم!
استانداردهای مراکز داده

امنیت فیزیکی مرکز داده

امنیت فیزیکی مراکز داده به این شکل است که مرکز داده بايد در مقابل حوادث طبيعي، جرايم، نزديکي به پروژه هاي ساختماني و مانند آن امن گردد.

براي اطمينان از امنيت فيزيکي مرکز داده بايد موارد زير رعايت شوند:

مطالعه می کنم!
اطفا-حریق-در-مراکز-داده

اطفا حریق مرکز داده

صاحبان مراکزداده می‌باید خطرات مختلفی که ممکن است برای مرکز داده آنها اتفاق بیفتد را در نظر بگیرند. یکی از اصلی‌ترین وظایف هر مدیر مرکزداده‌ای این است که تجهیزات، اتاق‌ها و سالن‌های IT مرکز داده را از هر خطری که باعث خرابی یا عدم سرویس‌دهی مرکز داده شود ایمن سازند. وقوع آتش در مرکز داده یکی از این خطرات می‌باشد.

مطالعه می کنم!
APC_datacenter

UPS های موجود در بازار

دستگاه های یوپی اس در صنایع مختلف نظیر مخابرات و ISP ها ، دفاتر خدمات پستی ، بخشهای ابزار دقیق و کنترل (اتاق فرمان) کارخانجات و شرکتها ، بخشهای مالی و اداری کارخانجات ، بیمارستانها و تجهیزات پزشکی و … به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالعه می کنم!

راهنمای خرید یک UPS

راهنمای خرید یک UPS، قطع برق، افت ولتاژ،افزایش ناگهانی ولتاژ.نویز،امواج هارمونیکی باعث از بین رفتن اطلاعات و یا آسیب دیدن سیستم ها می شود .از این رو استفاده از یو پی اس در مراکز دارای سیستم های الکترونیکی، مراکزی که داری اطلاعات حساس  هستند. و مراکزی که سرویس آن ها دارای اهمیت می باشد. حائز اهمیت است.

مطالعه می کنم!
APC_datacenter

انواع UPS های APC

 یو پی اس های (Schneider Electric (APC. به عنوان قدرت برتر در زمینه برق و الکترونیک کشور آمریکا و دنیا شناخته می شوند. این محصول با کیفیت آمریکایی. به عنوان یک تامین کننده برق پشتیبان برای لوازم جانبی الکترونیکی و مراکز داده به حساب می آید.

مطالعه می کنم!

لینک ها رو حتماً بررسی کن!

رک مرکز داده APC

مشاهده محصولات Schneider Electric(APC):
رک های مرکز داده APC
راهروهای سرد/گرم مرکز داده APC

رک مرکز داده APC

رک مرکز داده APC، رک ها و تجهیزات جانبی، یکی از مهمترین تجهیزات موثر بر زیر ساخت های کلی مراکز داده محسوب می­گردند.  امروزه با تراکم بالای سرورها و برنامه های تحت شبکه ، می بایست یک زیرساخت مناسب برای قرار گرفتن ترکیبی از رک ها و تجهیزات جانبی و پشتیبانی از کابل های با ظرفیت بالا که بتواند مدیریت یک طرح کارامد و انعطاف پذیر را ارائه دهد، بسیار ضروری می باشد . همچنین این رک ها  در ارتفاع های ۲۴، ۴۲ و ۴۸ یونیت و در عرض های ۶۰، ۷۵ و ۸۰ سانتی متر و در عمق های ۵/۸۲، ۱۰۲ و ۱۰۷ سانتی متر قابل ارائه هستند. که برخی از این موارد به صورت فهرست نشان داده شده است که به صورت روزانه بروزرسانی می گردد.


رک مرکز داده APC

تعیین ظرفیت های مرکز داده

طراحی یک مرکز داده شامل متغیرهای مختلف بسیاری است که شامل ساختار ساختمان، ابزارها و تغذیه شبکه برای نگهداری عملیات مرکزی و ذخیره سازی و قدرت پردازش سخت افزار است. تعادل تمام متغیرها برای طراحی یک مرکز داده در محدوده‌ی پروژه لازم است و مرکز را پایدار نگه می‌دارد.

استفاده از روش‌های قدیمی‌تر مانند برق و خنک کننده در فوت مربع، نتایج ناکافی و ناقص در پی دارد. یک روش جدیدتر برای طراحی مرکزداده به نظر می رسد بیشتر به ظرفیت تجهیزات و اتاق که از RLU استفاده می کنند نزدیک‌ تر است.


ظرفیت مرکز داده

طراحی مرکز داده به توازن مجموعه ظرفیت های زیر وابسته است.

ظرفیت مرکز داده: فضای فیزیکی، خنک کننده، برق، بار وزن، پهنای باند و ظرفیت های وابسته

ظرفیت تجهیزات: دستگاه های متخلف (تجهیزات داخل رک) که در مراکز داده در تعداد متفاوتی گرد‌آوری می شوند.

وابسته به انتخاب سایت مرکز داده، یکی از این مجموعه ظرفیت ها، معمولاً از سوی دیگر تعیین می‌شود به طور مثال اگر محدوده‌ی پروژه مقدار ” ظرفیت تجهیزات ” برای مرکز داده را ترجیح دهد مقدار برق و خنک کننده مورد نیاز و نرخ بارگذاری وزن روی Rised floor و کابل کشی مورد نیاز اهمیت ” ظرفیت مرکز داده ” را تعیین می‌کند.

از طرفی دیگر اگر مرکز داده در یک فضای پیش ساخته، ساخته شود این فضا فوت مربع، برق و … را محدود کرده است. این از ” ظرفیت تجهیزات ” حمایت می کند و به عبارتی دیگر سایز داده و تغذیه (In-feed) مقدار تجهیزات که شما می توانید در مرکز داده قرار دهید را تعیین می کند.

محدوده‌ی پروژه باید محدودیت های بودجه، و مواردی از این قبیل را شامل شود. یک روش برای طراحی مرکز داده بر اساس این ظرفیت ها، یک سیستم محاسبه است که RLU نامیده می‌شود. پردازش واقعی تعریف RLU، ظرفیت مرکز داده را برای طراحی دقیق تعیین می‌کند.

RLU به شما در تبدیل متغیرهای بحرانی طراحی مرکز داده به مطلق‌ها ((absolute کمک می کند. این ایده برای اطمینان از احتیاجات هر رک، که به طور کارآمدی فراهم می‌شود، است، RLU محدودیت تجهیزات دستگاه ها و در نتیجه محدودیت مرکز داده را بیان می‌کند.
دانستن این محدودیت ها، بدون کوچک یا بزرگ بودن آن، کنترل کاملی در المان های طراحی به شما می‌دهد.


اهداف Rack Loction Unit

کار طراحی مرکز داده یکی از موارد تعادل است. شما تجهیزات را اضافه می کنید، in-feed بر پایه تجهیزات را تنظیم می‌کنید و محدودیت های (feed) را پیدا می‌کنید. تعداد تجهیزات و پیکربندی را ارزیابی، بودجه تغییر یافته را تعیین و سپس منابع و تجهیزات را ارزیابی می‌کنید.

سیستم RLU به طور کامل قابل انعطاف و قابل اندازه گیری است که می تواند برای تعیین نیازهای تجهیزات برای یک مرکز داده با هر سایزی از 100 تا 100.000.000 فوت مربع، به کار رود این سیستم می تواند هر وقت که یک مرکز داده طراحی می کنید و مکان را می‌سازید و یا با استفاده از یک فضای از پیش تعریف شده، تعیین شود. صرف نظر از محدودیت عوامل، RLU به شما این امکان را می دهد که انعطاف پذیری را در طراحی بیاورید.

انعطاف پذیری یک کلید است.در یک مرکز داده، بیشتر دستگاه ها در رک نصب می شوند. یک رک در یک مکان مشخص از سطح مرکز داده قرار می گیرد و همین طور سرویس ها مانند برق، خنک کننده، پهنای باند و غیره.

این مکان روی سطح جایی که سرویس ها برای هر رک منتقل شده‌اند، به طور کلی موقعیت رک (rack location)  نامیده می‌شود. همین طور ما اطلاعات این سرویس ها را به عنوان روشی برای محاسبه تعدادی و یا کل سرویس های مورد نیاز برای مرکز داده به کار می بریم. سرویس ها به هر Rack Location روی سطح تحویل شدند که یک واحد اندازه گیری هستند مانند کیلو، متر، وات. این چگونگی تولد Rack Location Unit است. RLU توسط طراحان مرکز داده بر اساس تجهیزات دستگاه های خاص تعیین شده است.


این تجهیزات شامل موارد زیر است:
  • برق (چه تعداد خروجی، مدار مورد نیاز است و چه مقدار وات مصرف می‌کند)
  • خنک کننده (BTU هایی که به ازای هر ساعت باید خنک شود)
  • مکان فیزیکی (هر رک چه مقدار فضای کف احتیاج دارد، شامل ابعاد خنک کننده)
  • وزن (مقدار وزن یک رک چقدر است)
  • پهنای باند (چگونگی اتصال شبکه)

ظرفیت توابع (مقدار قدرت محاسباتی، حافظه فیزیکی روی دیسک، MFLOPS تراکنش پایگاه داده و هر اندازه ی دیگری از توابع رک)


RLU بر اساس این مشخصات می تواند برای تعیین موارد زیر استفاده شود:

مقدار برق، خنک کننده، پهنای باند، فضای فیزیکی و مقدار پشتیبانی های مورد نیاز رک ها روی کف به تنهایی در گروه ها و در ترکیب با دیگر رک ها
تعداد رک ها و تنظیمات مرکز داده و تأسیساتی که پشتیبانی می‌کند.


بر خلاف دیگر متدها، سیستم RLU در هر دو جهت زیر کار می کند:

تعیین منابع حیاتی برای اسکان و اشتراک تجهیزات و کمک به تغییرات در کمیت ها و تنظیمات تجهیزات برای پذیرفتن هیچ گونه محدودیتی در منابع.


کاربرد RLU برای تعیین ظرفیت ها

ظرفیت‌های In-feed، مجموعی از برق، خنک کننده، فضای فیزیکی، وزن و پهنای باند مورد نیاز برای پشتیبانی از تعداد رک های آورده شده هستند. به شما می گویند برای ساخت یک مرکز داده با 40 سرور (RLU-C) Sun Fire 6800، برنامه ریزی کنید. هر سرور   Sun Fire 6800، 4 رک (RLU Superset-A) Sun StorEdge متصل به آن خواهد داشت. که 40 RLU-C و 160 RLU Superset-A است.


1- تعیین تجهیزات که در مرکز داده به تعداد زیاد استفاده می شود.

بر اساس محدوده ی پروژه (شامل بودجه) و کار با اطلاعات برنامه ریزی ظرفیت، تعیین می کنید کدام تجهیزات به مرکز داده وصل خواهد شد با کاربرد RLU و اطلاعات برنامه ریزی ظرفیت، شما اصولی بر اساس تعیین تعداد رک های مورد نیاز دارید.


2- تعیین RLU برای این رک ها

برای تعیین RLU از اطلاعات فصل قبل استفاده کنید.


3- تعیین بیشترین منابع کاربردی بر اساس RLU

دانستن تعداد RLU که باید قرار دهید، شرایط و مشخصات زیر را می طلبد:

  • برق (مقدار خروجی/نوع/وات/آمپر)
  • خنک کننده (مقدار تن)
  • فضا (فوت مربع مورد نیاز- فصل خنک کننده را مطالعه کنید)
  • پهنای باند (تعداد اتصالات مسی/فیبر)
  • وزن رک ها

4- تعیین تعداد RLU مورد نیاز برای درنظر داشتن محدوده ی پروژه

به طور مثال، 25 رک RLU-X به مجموع 2/1 مگاوات از برق نیاز دارند و فقط 900 کیلووات در دسترس است. برای حل این مشکل، طراح باید تصمیم گیری کند. بعضی موارد از قرار زیر است:

  • برق بیشتری دریافت کنید (300 کیلووات دیگر اضافه کنید)
  • درایوهای بزرگ تر در رک نصب کنید. رک ها همان مقدار از برق را استفاده خواهند کرد، اما رک های کمتری مورد نیاز خواهد بود. بنابراین مقدار برق مورد نیاز را کاهش می دهند. این شامل تغییر تعریف RLU برای تغییر نسبت برق به ظرفیت می شود.

5- تعیین فاکتورهای محدود کننده

فاکتورهای محدود کننده شامل برق، پهنای باند، فضا، ارتفاع و بودجه‌ی ناکافی است
آیا مشکل حل شده است؟ اگر حل شده، با چه مقدار هزینه؟
آیا محدوده پروژه با محدودیت ها وفق داده شده است؟
اگر محدوده نمی تواند تغییر کند و فاکتورهای محدود کننده تصحیح نشده است، آیا پروژه باید رها شود؟


6- آغاز برنامه ریزی هموار فضا

می تواند با راه‌های متفاوتی انجام شود که به نظر شخصی هرفرد بستگی دارد. شما می توانید تجسم کنید که کجا و چه تعداد رک می توانید در این فضا قرار دهید. یک روش برای انجام این است که معمولاً طرح بزرگ تر از فضای مرکز داده از blueprint در نظر داشته باشید.
سپس تکه هایی از کاغذ برای سایز رک های مورد نظرتان جدا کنید و جای‌گیری آنان را آغاز کنید.