انواع UPS های APC

لینک ها رو حتماً بررسی کن!

انواع UPS های APC

مشاهده محصولات مرتبط Schneider Electric(APC):
  یو پی اس Symmetra PX Modular

تاریخچه یو پی اس APC:

APC  یکی از مشهورترین تولید کنندگان دستگاه های برق اضطراری (یو پی اس) و باتری ، رک های هوشمند برای مراکز داده و همچنین تجهیزات کولینگ برای دیتا سنتر می باشد. این شرکت در ماه سوم سال ۱۹۸۱. توسط سه کارشناس برق و الکترونیک که از دانشگاه ماساچوست فارق التحصیل شده بودند تاسیس شد. در آن زمان کوشش های این سه نفر بر روی تحقیق و توسعه در برق خورشیدی متحد شد و در طی سال های فعالیت این گروه بودجه دولت و انگیزه ها در عرصه های خورشیدی کم رنگ تر شد.


در جواب APC، تمرکز خود را بر روی محافظت از انرژی معطوف کرد و اولین یو پی اس را در سال ۱۹۸۴ به بازار عرضه کرد.

از بیشترین محصولات این شرکت می توان به یو پی اس اشاره کرد که در توان های مختلف برای تمام مصارف صنعتی و خانگی عرضه می شود. از این یو پی اس ها می توان در محیط های صنعتی ، دانشگاهی ، اداری ، فرودگاه ها و کشتیرانی و…. بهره برد.


این محصولات به انواع Small/Medium Business (کسب و کارهای کوچک/متوسط) و Home/Home Office (خانگی یا اداری) و Large Cooperation (شرکت های بزرگ) تقسیم می شود.

در سال 2007 اشنایدر الکتریک شرکت خود را با شرکت UPS و MEG ادغام نمود. و به همین علت در سال 2007 تبدیل به قدرت برتر در این کسب و کار شد. این کمپانی تعداد 12000 نفر را در سراسر جهان به کار گرفت تا محصولات برند APC را تولید نماید.


انواع UPS های APC 
Smart-UPS.

یو پی اس های  APC با ظرفیت های 450 ولت تا 5000 ولت قابل ارائه می باشند این نوع یو پی اس ها قابل استفاده برای مصارف خانگی و مراکز اداری هستند. مجهز به باتری داخلی هستند و در برخی مدل ها قابلیت اتصال باتری خارجی را نیز دارا می باشند .


Smart-UPS RT.

یو پی اس های  سری RT دارای تویولوژی Online Double Conversion. در ظرفیت های 1 تا 20 کیلو ولت آمپر قابل ارائه و تمام یو پی اس های آن دارای باتری داخلی با قابلیت اتصال به باتری خارجی هستند. این یو پی اس ها می توانند به صورت ایستاده و RackMount (به صورت کشویی در رک ها) مورد استفاده قرار بگیرند. این سری UPS های برند APC دارای بالاترین راندمان بصورت Online  را در صنعت UPS می باشند .که قابل استفاده برای تجهیزات تک فاز و سه فاز هستند. لازم به ذکر است که یو پی اس های مذکور سازگار با ژنراتورها نیز هستند. در این سری یو پی اس های APC مانيتور كردن و مديريت از طریق شبكه و از راه دور توسط Web/SNMP با ساختار داخلی میسر خواهد بود.


Smart-UPS VT.

یو پی اس های سری VT.  دارای تویولوژی Online Double Conversion می باشند .و در ظرفیت های 10 تا 40 کیلو ولت آمپر قابل ارائه می باشند. تمام یو پی اس های این سری مجهز به باتری داخلی می باشند. این UPS ها همچنین قابلیت اتصال به باتری اکسترنال (خارجی) را دارا می باشند .و می توانند به صورت ایستاده و RackMount  (به صورت کشویی در رک ها) مورد استفاده قرار گیرند. یو پی اس های سری مذکور دارای ورودی و خروجی سه فاز و قابلیت موازی شدن تا چهار دستگاه مشابه خود را دارا می باشد.

باتري های داخلی و خارجی این دستگاه ها با ساختار ماژولار قابل تعويض توسط كاربر خواهند بود. از دیگر ویژگی های یو پی اس های سری Smart-UPS VT. می توان به سازگاری با ژنراتور ها اشاره کرد. در این سری یو پی اس های APC مانيتور كردن و مديريت از طریق شبكه و از راه دور توسط Web/SNMP با ساختار داخلی میسر خواهد بود.


Symmetra LX.

یوپی اس های Symmetra LX بصورت ماژولار می باشند و دارای توپولوژی Online Double conversion در ظرفیت های 4 تا 16 کیلوولت آمپر در فریم های 4 و 6 و 8 و16 قابل ارائه می باشند. این سری یو پی اس ها دارای باتری داخلی می باشند و با قابلیت اتصال باتری اکسترنال می توانند به صورت کشویی و رک مونت مورد استفاده قرار بگیرند.


Symmetra PX.               

یو پی اس های سری Symmetra PX. نیز بصورت ماژولار می باشند. این UPS ها دارای توپولوژی Online Double Conversion .در ظرفیت های 16 کیلو وات/ کیلو ولت آمپر تا 500 کیلو وات/کیلو ولت آمپر در فریم های 48 و 160 و 500/250 کیلو وات/کیلو ولت آمپر قابل ارائه می باشند. تمام یو پی اس های این سری مجهز به باطری داخلی می باشند و همچنین قابلیت اتصال به باتری اکسترنال (خارجی) را دارا می باشند.


یو پی اس های سری مذکور دارای ورودی سه فاز و خروجی تک فاز می باشند.  

ماژول های توان این سری با ساختار ماژولار و قابل تعويض توسط كاربر بوده است و سیستم آن کاملا هوشمند طراحی شده است. یو پی اس های مذکور سازگار با ژنراتور می باشند. مانيتور كردن UPS های این سری و مديريت از طریق شبكه بصورت از راه دور توسط Web/SNMP با ساختار داخلی میسر خواهد بود.

شایان ذکر است یو پی اس های فوق در فریم 500/250 با قابلیت پارالل شدن تا چهار دستگاه را دارا می باشند.

مطالب مرتبط
APC_datacenter

UPS های موجود در بازار

دستگاه های یوپی اس در صنایع مختلف نظیر مخابرات و ISP ها ، دفاتر خدمات پستی ، بخشهای ابزار دقیق و کنترل (اتاق فرمان) کارخانجات و شرکتها ، بخشهای مالی و اداری کارخانجات ، بیمارستانها و تجهیزات پزشکی و … به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالعه می کنم!

راهنمای خرید یک UPS

راهنمای خرید یک UPS، قطع برق، افت ولتاژ،افزایش ناگهانی ولتاژ.نویز،امواج هارمونیکی باعث از بین رفتن اطلاعات و یا آسیب دیدن سیستم ها می شود .از این رو استفاده از یو پی اس در مراکز دارای سیستم های الکترونیکی، مراکزی که داری اطلاعات حساس  هستند. و مراکزی که سرویس آن ها دارای اهمیت می باشد. حائز اهمیت است.

مطالعه می کنم!
استانداردهای مراکز داده

امنیت فیزیکی مرکز داده

امنیت فیزیکی مراکز داده به این شکل است که مرکز داده بايد در مقابل حوادث طبيعي، جرايم، نزديکي به پروژه هاي ساختماني و مانند آن امن گردد.

براي اطمينان از امنيت فيزيکي مرکز داده بايد موارد زير رعايت شوند:

مطالعه می کنم!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *